Öğretmen Olmak İstiyorum

1 Aralık 2009 Salı

Tüm meslektaşlarımın Öğretmenler Günü’nü kutluyor, Türkiye Cumhuriyeti’ne, Atatürk’e layık, gözleri vatan sevdasıyla parlayan ışıl ışıl bir nesil yetiştirmelerini diliyorum...






ÖĞRETMEN OLMAK İSTİYORUM

Ben öğretmen olmak istiyorum.
Ben, şairimin mısralarında dil,
Genç kızımın gergefinde nakış nakış gül,
Aşığımın sazında tel,
Öpülesi bir el olmak istiyorum:
Ben, öğretmen olmak istiyorum...
Ben çaresizliğin filizlendiği yerde ümit,
Korkunun mayalandığı yerde yürek,
Güçsüzlüğün güçlendiği yerde bilek olmak istiyorum:
Ben, öğretmen olmak istiyorum...
Şu öksüz yavruya sımsıcak kucak,
Şu yetim çocuğa yanan bir ocak,
Çorak topraklara yağan yağmur,
Azgın sular bende,
Mehmed'imin elinde çağlar açan kılıç,
Doktorumun elinde derman saçan neşter,
Mimarımın, mühendisimin elinde pergel, cetvel:
Ben ana, ben baba,
Ben Fatih, ben İbni Sîna,
Ben Mimar Sinan olmak istiyorum:
Ben öğretmen olmak istiyorum...
Ben, ressamımın elinde fırça, tuvalinde renk,
Bestekârımın en içli şarkısında nağme,
Hattatımın, nakkaşımın elinde kalem:
Ben Hoca Ali Rıza,
Ben Itri Leyla Hanım,
Ben Karahisarî olmak istiyorum:
Ben öğretmen olmak istiyorum...
Ben öğretmen olmak istiyorum
Vatan evladına Türklüğü öğretmek için,
Ben öğretmen olmak istiyorum
İstiklal Marşı'mı gururla söyletmek için,
Ben öğretmen olmak istiyorum
Milletimi "muasır medeniyet seviyesine" yükseltmek için ..
Ben zehirli mantarların
Deve dikenlerinin,
Ayrık otlarının boy attığı verimsiz bir toprak değil
Ben kırlarında elvan elvan çiçeklerin açtığı,
Dağlarında hür kuşların uçtuğu.
Pınarından susayanın içtiği,
Yollarından yiğitlerin geçtiği.
Çiftçisinin başak başak kardeşliği biçtiği
Bir vatan olmak istiyorum:
Ben öğretmen olmak istiyorum...
Ben Hakk'a yönelen alınlarda nur,
Vatan topraklarını çevreleyen sur,
Mehmetçiğin göğsünde iman,
Gençliğimin damarında asil kan;
Ben zulme eğilmeyen baş,
Ben Türklük için ağlayan gözlerde yaş,
Barışta güvercin, savaşta kartal olmak istiyorum;
Ben öğretmen olmak istiyorum...

II

Ben öğretmen olmasam diyorum!
O zaman kim öğretir güzel Türkçemi
Henüz anne diyen dillere,
Kim öğretir insanlığı duyguyu genç nesillere.
Kim öğretir büyüğünü saymayı.
Küçüğünü şefkat ile sevmeyi?
Ben öğretmen olmasam diyorum!
O zaman su körpe fidan
Nasıl öğrenecek sert rüzgârlara göğüs germeyi,
Nasıl öğrenecek, çiçek açıp meyve vermeyi?
Su gelinlik kızım
Su bıyıkları yeni terleyen delikanlım
Kimden öğrenecek insan gibi sevilmeyi, sevmeyi,
Vatan için, millet için, bayrak için
Göz kırpmadan ölmeyi?
Ben öğretmen olmasam diyorum,
Kim dokuyacak kilimimi, halımı,
Kim işletecek madenimi, fabrikamı,
Kim alıp satacak ürettiğim malımı?
Ben öğretmen olmasam,
Kim yazıp okuyacak şiirimi, romanımı;
Kim yazıp okuyacak
Sıladan gurbete, gurbetten sılaya
Hasret taşıyan mektuplarımı?

III

Ben öğretmen olmalıyım diyorum
Çünkü vatanımı severim.
Çünkü bilirim vatan için ölmesini...
Alnımda şeref tacıdır
Tarihim, Cumhuriyetim, Türklüğüm...
Ben öğretmen olmalıyım diyorum;
Çünkü heyecan veriyor bana
Şu çeşme, şu kervansaray, şu cami, şu türbe;
Şu davul, şu zurna,
Şu halay, şu horon, şu bar, şu zeybek...
Bana heyecan veriyor
Anamın yazmasındaki oya, söylediği ninni, ağıt,
Tad alıyorum ekmeğimden, aşımdan
Gurur veriyor bana millî kültürüm...
Ben öğretmen olmalıyım diyorum;
Çünkü inanıyorum Allah'ıma,
İnanıyorum
"Beşikten mezara kadar oku!" diyen Peygamberime,
İnanıyorum "Ne mutlu Türküm" diyen Atatürk’üme...
Ben öğretmen olmalıyım diyorum;
Çünkü biliyorum affetmesini,
Biliyorum asil duygularla insanları sevmesini
Ben öğretmen olmalıyım diyorum;
Çünkü inkâr etmiyorum tarihimi
Hor görmüyorum geçmişimi,
Atalarım önümde en büyük rehber diyorum.
Çünkü ben özenmiyorum
İnsana, insanlığa saygı duymayan hiçbir fikre,
Çünkü ben bel bağlamadım
Örfüme, âdetime, dinime ters düşen çirkinliklere...

IV

Sen öğretmen olmalısın kardeşim;
Sen namussun, vicdansın, adaletsin...
Sen müspet ilimsin kardeşim
Sen irfansın, inançsın geleceğimi aydınlatan...
Sen, buram buram tüten vatan sevgisi,
Sen, burcu burcu kokan Türklük duygususun.
Sen öğretmen olmalısın kardeşim,
Sen öğretmen olmalısın...
Biz öğretmen olmalıyız kardeşlerim;
Biz, görmeyenlere göz
Duymayanlara kulak,
Yürümeyenlere ayak olmalıyız...
Biz öğretmen olmalıyız kardeşlerim kızıyla, erkeğiyle
Layık olabilmek için
"Öğretmenler, yeni nesil sizin eseriniz olacaktır" diyen Ulu Önder Atatürk'e...
Biz, şairlerimizin mısralarında dil,
Genç kızlarımızın gergeflerinde nakış nakış gül,
Âşıklarımızın sazlarında tel,
Öpülesi bir el olmalıyız:
Biz öğretmen olmalıyız.

Şiir : Seferi (M. Nejat Sefercioğlu)
Seslendirme : Suskunbiradam (Turgay)









11 yorum:

tufan dedi ki...

Hoş geldiniz sevgili üstad,bu güzel dizelerin altına ne yazılsa eksik kalacak biliyorum.
Bu değerli gününüzde sizin şahsınızda tüm kıymetli öğretmenlerimizin,öğretmenler gününü kutlar saygı ve sevgilerimi sunarım.
Ülkemizin en kıymetli değerlerinin bir bir kayıp edildiği yaşadığımız şu günler,Cumhuriyet öğretmenlerimizin göz yaşlarında çok daha net okunmaktadır.
Bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum diyenlerin bu günleri görmesini ben şahsen istemezdim,kahrından ölenlere tahammülüm kalmadı artık.
En güzel günler sizlerin olsun,çalışmalarınızda ve işlerinizde başarılar dilerim.
Saygılar sevgiler.

yagmurzerresi2 dedi ki...

öğretmenler gününüz kutlu olsun ögretmenim

Adsız dedi ki...

yeni bloğunuz hayırlı olsun hocam..

öğretmenler gününüzü tekrardan kutlarım.

sevgiler,saygılar

"BAHAR"

gülsen VAROL dedi ki...

Dün, öğretmenler odasında(!) seni göremeyince sevgili suskunadam, endişelerime bohçalayıp sevgilerimi sana postalamıştım..
Bugün bir kere daha uğradım ne olur ne olmaz diye sayfana... ve öğretmen olduğuma beni bir kere daha, BİN kere daha memnun eden sesle karşılaştım..
Kişiliğine, mesleğine ve insan kalitene hayranım dostum. HOŞGELDİN!!!

Hamiyet dedi ki...

Suskunadam, yaklaşan bayramını en içten dileklerimle kutlarım. Hayırlı bayramlar...

tufan dedi ki...

Mübarek kurban bayramınızı kutlar sağlık,huzur ve afiyetler dilerim sevgili Üstad.
Eski bayram tadında kutlayamasakta,içimiz burkulsada yaşananlara ve gördüklerimize,inadına gelecek güzel günlerin umuduyla sarılalım sevdiklerimize.
Saygılar sevgiler.

Arzu Sarıyer dedi ki...

Sevgili öğretmenim ,burada yeniyim.Sayfanızda yeni farkettim.Dakikalarca;gözlerim şiirin dizelerinde,kulağım dizelere ses veren sesinizde kalakaldım.Dün öğretmen olmuşum gibi çok heyecanladım öğretmenim,iyi ki öğretmen olmuşum.Yüreğinize,sesinize sağlık.Sevgi ve selamlar.

suskunbiradam dedi ki...

Öğretmen olduğunuzu bilmiyordum Sevgili gökçe7... Buna çok çok sevindim.

Belli ki öğretmenlik mesleğine aşıksınız. Belli ki öğretmenliğin özü sizi cezbeden...

Harika duygular...

Sevgiyle, selamlarımla kalın...

mutfakcini dedi ki...

Hımm ne güzel,öğretmensiniz demek.Mesleğinizde kolaylıklar diliyorum..Şiir çok güzel,ama dinleyemedim,açılmadı.sevgiler..

ramazan dedi ki...

Harika,dilinize sağlık.Duygulandım...

Adsız dedi ki...

Siir de çok güzel, seslendirme de.
Harikasınız.

Saygılar

Yorum Gönder