ESKİCİ

8 Aralık 2009 Salı


“Eskiler alırım!”

Donuk, mat, gevrek, itici,

Çığırtkan, bağırtkan, tek düze…

Zorla ittiği bisiklet tekerli, tahta rengi çerçeveli

Arabası…

Küf yer yer,

Pas rengi lekeler cabası…

Üzeri dolu dolu:

Eski tabaklar, kırık dökük paslı demirler,

Giysiler… Kimi sosyete,

Kimi gecekondu ürünü.

Bir daha:

“Eskiler alırım!”

Donuk, mat, gevrek, itici,

Çığırtkan, bağırtkan, tek düze…




Balkonlar…

Çifter çifter gözleri görüyor eskici.

Memnun.

Kimi göz ovalıyor,

Kimi geceliğinin dekoltesindeki açıklarla meşgul.

Eskici bu.. Ya giderse!

Göz ucuyla bakıyor balkonlara

Bir daha:

“Eskiler alırım!”

Donuk, mat, gevrek, itici,

Çığırtkan, bağırtkan, tek düze…




Mahalle kadınlarından önce

Ben atlıyorum balkondan.

İsabet tam; arabaya.

Eskici memnun;

Başka eskiye ne gerek?

İtiyor ıkına sıkına arabasını.

Arabada ben… Kârı günün

Kocaman bir eski
Düşünüyor

“Acaba alıcı çıkar mı?” diyor

İçinden…

Bağırıyor bu kez:

 “Eskiler satarım!”

Donuk, mat, gevrek, itici,

Çığırtkan, bağırtkan, tek düze…




Yine balkonlar.

Gözlerini ovuşturanlar,

Dekoltelerini çekiştirenler.

Eyvah! İstiyor biri ben eskiyi.

Eskici memnun… Kârlı günü…

Ben telaşta; tanıdık biri…

Akşamın loş hali.

Bağırıyor yine eskici…

“Eskici gitti!”

Donuk, mat, gevrek, itici,

Çığırtkan, bağırtkan, tek düze…

Orda kalan beni

"Eski" niyetine yarın almak için

Gözleriyle süze süze…



10 yorum:

Kelime Yığıcısı dedi ki...

Susmak böyle birşeyse...Konuştuğun hallere uzak mu durmalı insan yakın mı? bilemedim....

Çok hoş bir eski ve eskici tasviri...bende sizin yazılarınızı takip edeceğim....teşekkürler güzelpaylaşımlarınız için....

yagmurzerresi2 dedi ki...

masal tadında ne hoş
teşekkürederim
saygılar

gülsen VAROL dedi ki...

"veee... beni gördü balkonda... seni bıraktı bu yüzden sevgili suskunadam..."

Sedencik dedi ki...

bazı insanlar eskimiyor geçen zamanla beraber değer kazanıyor :)
çok çok güzeldi...
veee...
hoşgeldiniz :))
sağlıcakla...

tufan dedi ki...

Çok güzeldir eski
Çok özeldir
Paha biçilemiyecek kadar kıymetli bir değerdir.

Merhabalar sevgili Üstad,hoş olmuş,evet pek hoş olmuş.

Saygılar sevgiler.

Sihirli Yazılar dedi ki...

Kendinize suskunbiradam diyerek haksızlık etmişsiniz aslında. Çok şey anlatıyorsunuz çünkü. Orta yaş psikolojisinden midir bilmem ama ben de çoğu zaman kendimi eski gibi hissediyorum artık. Neyse bunu bir tarafa bırakayım:), resimde Emre Aydın'ın şarkı sözleri var ya, o şarkı da çok sevdiğim bir şarkıdır... Şiirleriniz de düz yazılarınız da çok özel bence. Sevgilerimle.

suskunbiradam dedi ki...

Palyozi....... : Konuştuğum pek görülmez... :) Hep böyle suskunumdur... Beğeninize çok sevindim...
Sevgiler...

Yagmurzerresi2..... : Ben teşekkür ederim... Sevgiler...

Hasretsenfonileri..... : Hiç sanmam... Siz bizlerden çok daha yenisiniz...

Sedencik...... : Hoş buldum...:) Paylaşımlarda buluşmak üzere.... Selamlar...

Tufan ....... : Sevgili dostum; elbette çok güzeldir eski. Hani bir atasözü gibi deyim vardır. "Eskisi olmayanın yenisi olmaz" derler... Selamlar...

Sihirliyazılar...... : Belki de çok şey anlatmak için suskun dedim kendime... :) Orta yaş psikolojisiyle kendimizi eski hissediyorsak eğer, yenilenmeye niyetimiz var demektir. Bu da çok hoş... Tüm yazılarımı çok özel bulmanız bana onur verir. Sevgilerimle...

mavisihir dedi ki...

Öncelikle değerli ziyaretiniz için çok teşekkür ederim size.

Kıymetli bir kaleminiz var, bu şiirinizi çok beğendim.İzniniz olursa ben de sizi takip etmek isterim.

Saygılar...

suskunbiradam dedi ki...

Mavisihir...

Ben de güzel ziyaretiniz için teşekkür ederim.

Nice yazı ve şiirlerde görüşmek üzere...

Sevgiler...

Ecehan dedi ki...

Bana sevgili Atilla Ate'yi hatırlattın. Ayrıca farklı şeyler yazabilirdim belki ama inan ki; ben bu duyguları yorumlayacak kadar akıllı değilim, affet.
ÂLÂ...

Yorum Gönder