Renklerdeki Sevdalar

25 Ocak 2010 Pazartesi


“İnsan, sevgileri renklerde yaşar.” demişti bir dostum yıllar öncesinde. Susmuş, sadece belirli bir noktaya bakmıştı sonra uzun uzun. Duman altı, buğulu, renksiz, izbe bir yerdi ve hüzünlerini yüreğinde bırakarak susmak en iyisiydi üzmemek adına.

Sormamıştım detayını ve nedenini bu cümlenin o zaman merak etsem de... Sonradan da unutmuştum ve konu da kapanıp gitmişti.


İnsan beynine kazınan bir cümle unutulmuyormuş oysa. Çağrıştıracak bir olay, bir konu, bir yaşam kesiti, minicik bir söz hatırlatıveriyor hemen ve beyin jimnastiği başlıyor kişide.


Az önce aklıma geldi bu cümle ve tabii dostum da… Fark ettim ki o an; bu sözün anlamını detaylandırma, çözebilme, fazlasını keşfedebilme arzuları doğmuş içimde. Sözcükler uçuştu gözlerimin önünde. Sevgi, renkler, renklerin tonları, tınıları, getirileri, heyecanları…

Sustum, daldım, düşündüm, irdeledim, yaşadım, hayal ettim…

İnsan hayatı bir tuvaldi artık ve ben de bir ressam… Fırçalar kalem olmuş elimde, renkler hayal olmuş gözümde…

Çocukluk ve buluğ çağının rengi geldi gözüme…  Akşam yatarken, tatlı masallarıyla anne idi sevginin adı… Sabah uyandığında günlük harçlıklarıyla baba, gün boyu ise sokaktaki oyunlarda en büyük destekçi olan kardeşti sevgi. Bazen komşunun büyük kızına platonik bir aşk, bazen sınıf arkadaşına kara sevda… Şair olup şiirlerle şimşek gibi çakmalar, güzel sözlerle yıldırım gibi yanmalar.

Pembeydi bence sevginin rengi o yıllar… Az daha uçarı sevdalarsa tozpembe…  Pembe bir dünyada, pembe düşlerde, tozpembe hayalimsi sevdalar.

Açık maviydi sonrası 30’a kadar. Yüzeyseldi sevdalar. Bazen bulutsuz bir gökyüzü maviliği, bazen bir deniz kıyısıydı. Kıyıdan ileri gitmeye, gökyüzünün daha yükseklerine uçmaya cesaret olmazdı.

Gezinirdi sevdalar açık mavinin tonlarında. Kalıcı evi olmazdı kişinin; sadece ara sıra konaklamalar…

Uçardı gönüller ve uçarıydı. Meltemin esintisi bile savurmaya yeterdi. Bir bakış, bir ses, bir duruş, bir süzüş, işve, naz yeterdi açık mavi dalgalanmalara. Hatta uğrunda gelecek kaybetmelere…

Duruluyordu gönüller 30 sonrasında biraz… Doğanın yeşilinde ya da gözlerin zeytin rengindeydi aşkın büyüsü. Yeşilin tonları söyletir olurdu o yıllar tüm şarkıları. Gönüller yeşilin huzurunu ararlardı. Daha bir kalıcıydı sevdalar. Daha içtendi insanlar. Yine de yüzeyseldi, yine de hafif bir esintiye bağlıydı sanki.

Yeşili, bir başka yeşilin tonu yok edebilirdi. Zeytin bakışı bir bahar bakışı öldürebilirdi. Kalıcı sanılan sevdalar, bir başka büyülü renkle solabilirdi.

Daha bir olgun çağlar geldi sonra. Açık mavilerin koyulaştığı, kıyı ve sığ deniz mavisinin lacivertleşip en derinlere gittiği yıllar. Bir kadının sevgisini yüreği ile akıtabildiği, bir erkeğin yüreği ile sarabildiği zamanlar.


Mavilerin en koyusu, denizlerin en derininin aşk yuvası olduğu, boğulma korkusunun olmadığı, dalgaların hissedilemediği, dalarken el ele en diplere dalınan ömürden kesitler.

Bir kadının sevgi çığlıklarının, güzel yüreğinin hissedilebildiği, bir erkeğin, sevgisini kaygısızca yürekten dillendirdiği, sevgi yağmurunun en cömert olduğu, yağdıkça topraktan sevgi bereketi fışkırttığı hayatın en güzide anları.

Önkoşulsuz seven kadınların, şartsız sevdalı erkeklerin derin mavili yılları.


Tin kokularının, ten kokularının önüne geçtiği, ten kokularının şehvet kokularından önde olduğu, en derinlerdeki, en mavilerdeki, en insancıl, en büyülü yaşamın tatlı anları.

Her yaşta olabilecek kadar efsun dolu sevdalar…


22 yorum:

gülsen VAROL dedi ki...

bana kendimi "asil" hissettirdin sevgili suskun adam..

Adsız dedi ki...

Merhaba efendim.
Yaşam süreci içindeki yaşadıklarımızı renklerle kodluyoruz ve beynimize yazıyoruz. Yazınızda da bahsettiğiniz gibi her dönemin ve her bir hatıranın ayrı ayrı renkleri olup, her dönem kendine ait renkleriyle örtüşmüş ve benzeşmiştir beynimizdeki gönül hücrelerimizde. Herkesin sevda renkleri ayrıdır. Beyaz bende evimizi hatırlatır, evimi yaşarım. Bir başkasında mutlu bir düğünü, ya da acı bir ölümü hatırlatır belki...

"Renklerdeki Sevdalar" konulu bu güzel anlatıyı bizimle paylaşan kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim efendim.

Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın..

Newbahar dedi ki...

Barış Mançonun bir şarkısı vardı. ''Renkler olmasaydı yaşanmazdı bu dünyada/ Kapkara bir dünyayı isteyenler var aramızda''
Hayatın, renkleri ve karakterlerin renkleri...
30 undan sonra her ikisinide gri görmeye başladım desem!
Selamlar Newbahardan

bilge dedi ki...

yaşamın renklerini elvan elvan bir gökkuşağı misali yüreğimizde hissetmemiz sağladın yüreğinden hayatın renkleri eksilmesin sevgi ve dostlukla..

Gordion960 dedi ki...

Üstad, kaleminizde ne güzel renklere bürünmüş ömür, ben yeşil de karar kıldım huzur rengidir yeşil,,, mavi nedense yorar beni dilerim hayat huzur versin hepimize çok güzeldi yüreğinize sağlık sevgiler.

tufan dedi ki...

Bir hayat hikayesi renklerin dünyasında,bir yaşam ve evet gerçekler,tüm bu yürekten dökülenler gerçekler.

Hayatın hangi rengindeyiz şimdi,veya hangi renge döndürdü hayat bizi,griden siyaha çalmadan yaşam umutlarımızdır bizleri hayata bağlayan.

Sevgili Üstad,doğa'nın mucizesi gökkuşağı kıvamındaki bu hayat dersini hiç unutmayacağım.

Sağlık,sıhhat,huzur ve mutluluklar diliyorum tüm yaşamınızda,hayatın gülen yüzü her daim sizden yana olsun.

Saygılar sevgiler.

gülsen VAROL dedi ki...

Ama bil ki sevgili meslekdaşım, cuma günü beni aramazsan, aynı zamanda kendimi çok mahzun hissetmeme de sebep olacaksın!.

suskunbiradam dedi ki...

hasretsenfonileri.......

Zaten asilsin sevgili dostum...

suskunbiradam dedi ki...

Ben teşekkür ederim...

Gerçekten de aslında hayat renklerden ibaret...

Selamlar dostum...

suskunbiradam dedi ki...

Newbahar............

Renkleri grileştiren çevremiz ya da çarelerimiz ya da çaresizliklerimiz ise, grileri renklendiren de bizler olmalıyız değerli kardeşim...

Sevgiler...

suskunbiradam dedi ki...

bilge...........

Ne güzel size o duyguları verebildimse... Az da olsa işe yaramak çok güzel bir duygu...

Sevgiler...

suskunbiradam dedi ki...

gordion960...................

Ne güzel yeşilde karar kılmanız. Huzur dolu günler sizin olsun sevgili arkadaşım...

Sevgiler...

suskunbiradam dedi ki...

tufan................

Tanımasak da yüzyüze dost hissettim hep seni ve tanışmış gözüyle gördüm.

Bilirim ki iyi dileklerin bana her zaman iyilik getirecektir...

Selamlar saygılar dostum...

suskunbiradam dedi ki...

hasretsenfonileri........

Sevgili dostum, keşke netleşseydi herşey de haber verebilseydim sana... Hatta beklediğin müjdeyi sevinçle haykırabilseydim...

Saygılar...

Ecehan dedi ki...

Kaleminizin rengi hiç solmasın asil dost...

Adsız dedi ki...

Pembe, yesil mavi tonlarinda islenmis yazi,
sanatsal her yonuyle..

renk renk acsin kaleminiz hep...

Sevgi Damlalarım dedi ki...

hııım süper bir anlatım şöyle bir kendimi yokladım acab ben hangi rengindeyim sevdanın diye düşününce gökkuşagı renkleri taşıdıgımı gördüm bazen bir çocuk bazen gençlik yıllarım bazende en olgun anlarım anladımki renklerim gökkuşagı,sevgidamlalrımı bırakıyorum sevgili suskun

suskunbiradam dedi ki...

Ecehan.......

Teşekkürler dostum...

suskunbiradam dedi ki...

rumuz ilkyaz................

Teşekkürler arkadaşım. Umarım açar.... :)

Selamlar.

suskunbiradam dedi ki...

Sevgi Damlalarım..........

Gökkuşağının her rengini taşıyabilmek çok enderdir; gökkuşağı gibi tıpkı...

Rengaremk hayat dolu kal hep...

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Peki turuncunun rolu nedir hayatımızda ? :)
Merhabalar efendim..Umarım her şey yolundadır..
Bıraktığım gibi bulamasam da buraları sizi görmek çok güzel zira enfes paylaşımlarınızı çok özlüyorum...
Tebessümle kalın :)
Sevgiler...
turuncudunyam

suskunbiradam dedi ki...

turuncudunyam............

Öncelikle siz de Blogspot'a gelin derim ...:)

Turuncu bir çok rengin bir araya gelmiş halidir ve birçok özelliği kendinde buluşturur. Böyle bir rengin rolü elbette ki çoktur.

Her zaman bekliyorum...:)

Sevgilerimle...

Yorum Gönder