Ötelerden Günümüze

16 Aralık 2009 Çarşamba





“Çıplak!” dedi çocuk,
Dönüverdi kral.
Baktı hayretle çocuğa;
Gerildi hayalleri,
İç geçirdi derin derin.
Yürüdü, yutkundu…



“Gölge etme!” dedi Diogenes
“Başka ihsan istemem!”.
Baktı şöyle İskender,
Kısıldı gözleri parlak parlak,
“Olsaydım keşke filozof!”
Dedi, yutkundu…

“Vurun!” dedi Brütüs!
Baktı Sezar acıyarak, korkusuz.
Işıyordu hançer,
“Sende mi?” dedi,
Vefa geçti gözlerinden,
Pes etti, yutkundu…

“Çıplak!” dedi çocuk,
"Gölge etme!” dedi Diogenes,
“Vurun!” dedi Brütüs!

Ey çocuk!
Duy ki; asırlar sonrasından
Hala çıplak o kral…

Selam Diogenes!
Bir bilsen ki; artık
Güneş küçük, gölge büyük…

Ne desem Brütüs!
Seçmişsin yanlış zaman.
Şimdi yaşasaydın
Adın bile anılmazdı hiç bir an…

Şiir ve Seslendirme : Turgay (Suskunbiradam)




12 yorum:

Newbahar dedi ki...

Ne etkileyiciydi...
Hem sesiniz, hem şiiriniz.
Heleki şiir, şiir, şiir...seviyorum hem okumayı, hem yazmayı hemde suskunbiradamdan dinlemeyi.

Selamlıyorum şiir yüreğinizi.

Sedencik dedi ki...

artık her yer brütüslerle dolmuşken...
muhteşem bir durum değerlendirmesi olmuş...
''kral çıplak''diyen çocuklar artsa keşke...
yüreğinize sağlık...
sağlıcakla...

gülsen VAROL dedi ki...

Güzel ve yerinde bir üçleme..
Ama artık krala çıplaklığının söylenmesi bir gerçeği yansıtmıyor.. marifet de değil ayrıca.. Çünki herkesin hem görebilip hem söyleyebildiği gerçeği söylemek için cesaret gerekmiyor..
Brütüsle tanışma zamanı gelmiştir belki kralın!!!
Ben kim ne derse desin diogenes'e hak veriyorum..O zaten bilmiş hocam güneşin küçüleceğini!!
Kendimi hep kaptırırım senin sayfana geldiğimde uzar gider zaman.. Ancak, gözlerim kapalı dinledikçe şiiri, kafamın tası yavaş yavaş atmaya başlıyor.. ve sen bunun neden olduğunu biliyorsun suskunadam.. ???

Gordion960 dedi ki...

merhaba üstat,sesinize yüreğinize sağlık,güzeldi müzik eşliğinde...sevgi ile kalın.

jadore dedi ki...

Ne krala çıplak diyecek cesur çocuk kaldı, ne de diyebilecek yarım akıllı :)
Alçak gönüllü Diyogenesler de kalmadı, İskender'in gölgesine bile tahammül edemeyecek...
Ama bol miktarda Brütüs kaldı, sağımızda solumuzda...
Kimbilir belki de arkamızda..

Düşündüren güzel şiirlerinden birini yeniden okumak güzeldi..

Sevgiler suskunadam..

suskunbiradam dedi ki...

newbahar...

Çok teşekkürler... Birazcık felsefik bir şiir. Okuma ve dinlemede haz verebiliyorsa ne mutlu bana...

Selamlarımla...

suskunbiradam dedi ki...

sedencik....

İşte ters orantı tam da burada sedencik... :) "Kral çıplak" diyenler azaldı; ama Brütüsler çoğaldı...

Selamlarımla...

suskunbiradam dedi ki...

Hasretsenfonileri....

Biliyorum değerli dostum, biliyorum. Ama bu "Biliyorum" derken aklıma Karacaoğlan'ın "Naçar Karacaoğlan naçar" adlı şiiri geldi... Biliyor musun?

Sevgiler sana...

suskunbiradam dedi ki...

gordion960...

Yorumunuz için teşekkürler arkadaşım... Sizinle Edebiyatdefteri'nde de karşılaşmamız ne güzel...

Sevgiler...

suskunbiradam dedi ki...

Jadore...

Güzel şiirlerine ve güzel yorumlarına hayranım... Brütüsler'in arttığı konusu artık bir gerçek... Gerek diğer blogta gerek burda ortak kanı oluştu...

Sevgiler...

unuttuğum yalanlar dedi ki...

İlk şiirinize takıldım ben de önce, sonra ikinciyi dinledim. Rüştü Asyalı sandım önce, şiirin sonunda sizin sesiniz olduğunu farkettiğimde tüylerim diken diken oldu. Bu yorumu yazarken fonda 2. ve 3 . defa dinledim. Etkisini hiç kaybetmedi. Beni takibe almanız onurdur. Ben de izninizle sizi izlediklerim listesine ekleyeceğim. Ayrıca, yaptığınız bu seslendirme benim de hayalim. Bana yol gösterirseniz sevinirim. Belki sizin d eyardımınızla blogumu daha da geliştirebilirim. KAsım ayından bu yana 17 izleyiciyi boşuna kazanmamışsınız. Emeğinize sağlık.

suskunbiradam dedi ki...

Sesim ve şiirlerim için güzel sözleriniz beni onurlandırdı. Teşekkür ederim...

Seslendirme konusunda benim montajlarımı yapan arkadaşa dilerseniz yönlendiririm sizi..

Selamlar...

Yorum Gönder