Bir Kadın Tanıdı Adam

12 Ocak 2010 Salı



Bir Kadın Tanıdı Adam


Bir kadın tanıdı adam,
Çok eskilerde bir günde…
Güzeldi, tutkuluydu, cıvıl cıvıldı…


Sordu kadına yıllar sonra,
Bir Boğaz manzarasının rastlantısında…
Yağmurun toprakla öpüştüğü,
Portakal çiçeklerinin havayla koklaştığı,
Gözlerin birleşip, ellerin titreştiği,
Beyinde ihanetlerin yerleştiği
“O ağacın altını şimdi anıyor musun?”




Bir kadın tanıdı yine adam,
Eskilerde bir günde…
Gençti, seviyordu, kıpır kıpırdı.


Düşündü kadını yıllar sonra,
Deniz kokulu bir kentin kordon manzarasında…
Dört beyaz duvar arasında,
Kara gecenin aklanmış büyüsünde,
Sağır eden sessizlikte, onun güzel sesinde
İşitti nağmeleri dalgaların köpüklerinde…
“Kararlıyım bu gece, senin olmaya geldim”




Bir kadın tanıdı yeniden adam,
Zamanlardan bir günde…
Yeşil bakışlıydı, kraliçeydi, hüzün hüzündü…

Yaşadı kadını yıllar sonra,
Sınırların ötesinde, transın en koyu anında…
Pamuk bulutlar yumuşaklığında,
Sadakatin vakarlı huzurunda,
Ölüm şerbetinin soluksuzluğunda,
Sevda masallarının sur borusundan akan sesinde;
“Ölürsem yazıktır sana kanmadan”
“Kolların boynumda halkalanmadan”…




Bir kadın tanıdı adam,
Eskilerde, zamanda, yarınlarda…
Sarıldı, ağladı, güldü, sevgi sevgiydi…


Yaşıyordu kadını yıllar sonra,
Gökyüzü sonsuzluğunda, maviler resitalinde...
Kara gecelerdeki yakamoz tadında,
Öfkeli yanakların allık renginde,
Umut denizinin dalga sesinde,
Şiirlerin mısralarında, şarkıların sözlerinde;
“Ağlama gidenlerin ardından
O giderse ben varım…”




Bir kadın tanıdı adam,
Dillerde, şiirlerde, renklerde…
Kokladı, soludu, yutkundu, hasret hasretti…


Mutluydu kadınla yıllar sonra,
Yüreğinin aşka aç kaldığı bir anda…
Sevgi damlalarının sarhoşluğunda,
Şimşekler sonrası gökkuşağında,
Sarı yapraklar arasında, tomurcuklarda,
Bir melodi duyuldu uzaklarda…
“Eskiden korkardım yalnızlıktan
Korkmam artık sen varsın.”

Seslendirme : SUSKUNBİRADAM

 

32 yorum:

gülsen VAROL dedi ki...

Tüm şarkılara onay verdim sevgili suskunadam... Ama keşke herkesin, "korkmam artık yalnızlıktan sen varsın" diyebileceği biri olsa.. şarkıda bile olsa! söyleyip söyleyip avunsa...

suskunbiradam dedi ki...

hasretsenfonileri........

Olmalı değil mi? Bence de olmalı...

Sevgilerimle...

mavisihir dedi ki...

Ömrün sonbaharına düşen yeşil bir yaprağı anlatır gibi...

Yüreğinize sağlık...

Newbahar dedi ki...

Kadın şiirdi...
Adam şiirdi
Ve,
Şiir oldular birlikte. Hayatın içinde, aşkın içinde...

Sevgi ve selamlar Newbahardan

suskunbiradam dedi ki...

mavisihir.........
Güzel bir tanımlama idi...

Teşekkürler..
Selamlar...

suskunbiradam dedi ki...

newbahar........
Bu her zamanki gibi güzel yoruma çok teşekkürler...

Sevgi ve selamlar...

Dalgaları Aşmak dedi ki...

o kadar güzeldi ki...

"bazen hayat çok sırandan gelir kişiye. mekanlar aynıdır, binaların griliği içinize işlemiştir, her gün hava güzel olsa da sizin içinizde hava çoğunlukla bulutludur. tıpkı yağmurdan önce gökyüzünün kurşuni gri bir renk aldığı gibi sizinde içiniz öyledir.
bir kadın tanıdı adam
her sey seninle guzel
yolda yurumek bile
olmayacak düşlerin peşinde koşmak bile "

O kadar güzeldi ki biraz kendimi kaptırdım :)
Bu arada ben dinleyemiyorum sizi neden acaba ?

suskunbiradam dedi ki...

Melankoli sayılmazsa bence de güzel bu şiiir :)

Dinleyememe sebebiniz ise; bu sayfada yukarda sayfanın tam üstte bittiği yerde activeX yüklenmesi için sarı şerit oluşur yanlamasına... Onu tıklayıp yükle derseniz dinlersiniz. Tabii bu dediğim diğer müzikleri dinleyebiliyor iseniz.

Sevgi ve selamlarımla...

Adsız dedi ki...

Merhaba Suskunadam, "Bir Kadın Tanıdı Adam" isimli şiiriniz de, seslendirmenizde çok güzeldi efendim. Sesinizin mikrofonikliği ve harika seslendirmeniz şiire çok değişik bir ruh ve hava vermiş. Bir taraftan tekrar sizi dinlerken, bir taraftan da bu yorumu yazmaktayım.

Hasret kaldığı kadını, dillerde, şiirlerde ve renklerde bulan bu adamı çok merak ediyorum.

Kaleminize, emeğinize, yüreğinize ve sesinize sağlıklar ve mutluluklar dilerim.

Bu paylaşımınız için çok teşekkür ederim, sayın hocam. Üç kez dinledim şiirinizi.

Adsız dedi ki...

Güzel bir şiir, güzel bir ses, güzel bir yorum kutlarım zevle dinledim. Ellerinize yüreğinize sağlık selamlar..

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Okurken gözyaşlarımın düşmesine engel olamadım.Yalnızlık ne büyük bir çaresizlik ne büyük bir girdap ! Aşkı bulduğunda bırakmamak ,ona sıkı sıkı sarılmak, hayatına katmak "BİR" olmak esas olmalı.

Ne güzel bir ses tonun var suskunbiradam. Yüreğine ve sesine sağlık !

suskunbiradam dedi ki...

Recep Altun.........

Şiiri ve seslendirmeyi beğenmeniz bana onur verdi.

Nice şiir ve yazılarda buluşma umuduyla...

Selamlar...

suskunbiradam dedi ki...

ege................

Şiir, ses ve yoruma gösterdiğiniz ilgi beni mutlu etti... Teşekkür ederim...

Selamlar...

suskunbiradam dedi ki...

ÇOBAN YILDIZI.............

Gözyaşları şiirlerin ödülüdür derler Sevgili ÇOBAN YILDIZI... Demek ki sen de şiirime ödül verdin. Teşekkür ederim...

Hani o sözünü ettiğin jenerasyonun ilk zamanlarında ses var idi. O kadar sigaradan sonra da bu kaldı. Olanla yetinme duygusuyla idare edip gidiyoruz işte...

Sevgiler...

Ecehan dedi ki...

Ortaokul yıllarımdaki kâbusum; rüyamda bir gelir ve bana "artık şiirler bitti biliyor musun?" diye sorardı. Ben uyanır ve ağlayarak etkisinden kurtulmaya çalışırdım. Öyle ya eğer bu gerçekse ve şiirler bittiyse hemen öleceğim demekti bu. Korkardım o zamanlar, inanırdım kâbuslara...
Ama şimdi Suskunadam, artık ben de korkmam. Çünkü sen varsın!

murat dedi ki...

Merhaba Üstad
Ben murat (birdemethasret) :)
Güzel yazılarınızla bu blogu şereflendirmeye devam ediyorsunuz . Yüreğinize sağlık . unutlmadınız . sadece biraz ara verdim galiba bir geçiş dönemindeyim . SEvgiyle kalın..

hikayelerdirgeriyekalan dedi ki...

iyiki tanımış...sonu mutlulukla biten bir aşk'ın şarkılarla donanmış hikayesi,güzeldi...

Saygı ile Sevgiler

Adsız dedi ki...

bu güzel sesi bu güzel yüreğin şiirlerini okumak mutluluk verdi yine..

"korkmam artık yanlızlıktan sen varsınn"
diyebilmek ne güzeldir..

sevgilerimi bıraktım bu duygu yüklü bloğa..


"BAHAR"

Hamiyet dedi ki...

Şiir güzeldir ama kadını anlatan şiir bambaşka güzelliktedir. Yeniden okumak zevkliydi.
Güzel, huzurlu bir akşam diliyorum Suskunadam...

suskunbiradam dedi ki...

Ecehan............

Şiirin öldüğü yerde Ecehan da yok olacaksa Suskunbiradam şiirin ölmemesi için ilham kaynaklarına seslenir.

Aşk bitmesin, sevdalar tükenmesin, şiirler bitmesin, Ecehan hep şiirle kalsın...

Sevgi ve selamlar...

suskunbiradam dedi ki...

Murat..................

Hoşgeldin Murat :))) Artık buraya gel ve yazılara da başla bence... Blogcu'nun hali malum. Artık düzelmez...

Selamlar...

suskunbiradam dedi ki...

hikayelerdirgeriyekalan.........

Buradasın ama kendini yabancı gibi hissetme arkadaşım. Daha sık katıl lütfen...

Sevgiler...

suskunbiradam dedi ki...

Adsız (BAHAR)..................

Bahar hoşgeldin. Ve özlenmiştin. Artık düzelmeyecek yerde zaman kaybetmeyin ne olur. Gelin buraya hep beraber. Ablalarınız ve abileriniz hep burada...

Sevgiler...

suskunbiradam dedi ki...

Hamiyet.........

Sevgili Hamiyet, şiir tabii güzeldir ve yabii ki kadını anlatırsa daha güzeldir. Çünkü kadının kendisi güzeldir.

Teşekkürler yüreğine...

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Efendim, Merhabalar. Ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim. Bu sefer farklı bir şiirle çıktım karşınıza; acı, ama ne yazık ki, memleketimizin gerçekleri bu, ben bu acı gerçeğe ve memleketimizin bu yarasına parmak basmak için, testiler kırılmadan, bir şeyler yapılabileceğini vurgulamak istemiştim. Bu şiirdeki olay tamamen hayal ürünüdür.

Allah'a emanet olun ve hoşçakalın.

Sevgi Damlalarım dedi ki...

üstad yaşanmış duyguların bir yansıması bu şiir kimi zaman üzülmüş kimi zaman aşkı en üst seviyede yaşamışsınız şanslısınız bence sonunda iyiki sen varsın diyebildiğniz biir sevdanın olması ne güzel, hepsinin yerine koymasanızda ki koymayında o çok özell belliki sizin hep yanınızda olmasını istediğiniz bir sevda hep olur yanıbaşınızda bir ömür boyu sevgi damlalarım sevginize katkıda bulunsun sevgi lerrr

hikayelerdirgeriyekalan dedi ki...

daha sık derken? aşkolsun:) katılıyorum ya...niye yabancı hissedeyimki...mutlu olun

suskunbiradam dedi ki...

Recep Altun.............

Hayal ürünü olması beni mutlu etti inanın. Çok içim acımıştı...

Siz de güzel yazmıştınız...

Selamlar...

suskunbiradam dedi ki...

Sevgi Damlalarım............

Yaşanmışlıklarda ihanet varsa, kötülükler varsa, ölümler varsa bunlar gelecek için iyi bir tecrübedir.

Allah herkese "Keşke" kavramı olmayan bir hayat versin...

Sevgiler...

suskunbiradam dedi ki...

hikayelerdirgeriyekalan....

Demek istediğimi anladınız.. :) Biz Blogcu'dan gelenler aile gibiyiz. Tıpkı ordaki gibi...

Sevgiler...

tufan dedi ki...

İnişli çıkışlı bir yol ve mutlu son...

Saygılar sevgiler Üstadım.

suskunbiradam dedi ki...

tufan.....

Mutlu son hepimize olur inşallah...

Selamlar ...

Yorum Gönder