Zamanlarda Aşk

21 Ocak 2010 Perşembe




Değerli Blog arkadaşlarım. Kısalığı ya da uzunluğu belirsiz bir süre için, blog çalışmalarımı en az seviyeye indirmek zorunda olduğumu üzülerek sizinle paylaşırım.


Bazı zamanlar vardır ki; karar veren siz olamazsınız ve uymak zorundasınızdır zamanın getirdiklerine. Belki de götüreceklerine...


Yorumlarıma elimden geldiğince devam edecek, yazılarımı sık olmasa da yayınlayacağım. 


DOSTLARIMDAN TEK RİCAM; BU BELİRSİZ VE ZOR DÖNEMDE KARŞILIK BEKLEMEMELERİDİR.


Herkesi çok seviyorum...


Saygı, sevgi ve selamlarımla...

Zamanlardan birinde,
İnsan yokken belki de,
Bir göl varmış yücede.

Sevda gölü derlermiş melekler.
Kıyısında oynar, gülerler,
Sevda suyunu içerlermiş.

Otlar, sebzeler, meyveler
Sevgi suyu ile büyürler,
Işıl ışıl açarmış çiçekler.

Güneş buhar almış gölden,
Bulutlar görünmüş gökten,
Yaradan fırtına çıkarmış aniden.
Korkmuş melekler gök gürültüsünden
Bulutları büyülemişler hepsi birden.

Büyülü bulutlar düşmüş yola,
Az gitmiş, uz gitmişler sağa sola.
Yağdırmış Mevla büyülü suyu,
Sevda selleri olmuş, ırmakların suyu.

Irmaklar akıtmış sevdayı
Denizlere toplamış fazlayı…

Sevda suyunu içenler çoğalmış,
Başkaları da sevdayı tanımış.
Huriler, cinler, periler
Toplanıp her gün içmişler…

Âdem ile Havva gelmiş cennetten,
Melekler yol göstermiş hepten.
İçmişler sevda suyundan,
Çoğalmış insan soyu buradan.

Asırlar asırları kovalamış,
Yağmurlar mevsimlere göre ad almış.
İnsanlar çoğalmış, sevdalar artmış,
Eline sazı alan âşıklar söze dayanmış.

İnsan susuz yaşamaz demiş yaradan,
Sevda suyuna muhtaç olmuş insan.
Bazen Âşık Garip olmuş söylemiş,
Karacaoğlan olmuş gezinmiş.

Kara kızını ararken elinde saz
Yolda görmüş bir kız ki haylaz mı haylaz.
15 yaşında bir kızmış oysa
“Emmi” demiş kendisine nasıl olduysa.

Devr-i muhteşemler başlamış sonra sarayda
Nedimler, Nefiler, Fuzuliler revaçta.

Gelmiş asrımıza çabucak sevdalar,
Kaypak olmuş artık aşklar.
Sevda denizlerine lağım karışmış,
Eski sevdaları bilenlerin aklı şaşmış.

Umutsuzmuş artık sevdadan,
Çıkarmış karşısına yaradan.
Tutmuş elinden düşmüş yola,
Sevda gölü için bakmış sağa sola.

Görmüş uzaktan huriler,
Çağırmış ikisini de melekler.
İçmişler sevda suyunu kana kana,
Yüreklerindeki ateşle dönmüşler yana yana.

Sevdanın sonu artık belliymiş,
Yüreklerinin sesi temelliymiş.

Bu şiir yazılmış gecelerden bir gece,
Üstüne alınan âşıklar okusun diye hece hece.
Âşıklar yüreklerini almışlar eline,
Atmışlar kendilerini sevda seline…

Seslendiren : Suskunbiradam (Turgay)
Montaj : Canan Ekinci (Şiirlikız)



27 yorum:

Ecehan dedi ki...

Umarım bu zorunluluk hayırlı olarak neticelenir ve omuzlarınız hafifler.
Çok iyi anlıyorum sizi. Tanrı yardımcınız olsun.
Selam ve sevgilerle...

Adsız dedi ki...

Hem okudum hece, hece hem dinledim muhteşem..
Müzik..Ses..Şiir çok güzel çok yüreğinize sağlık efendim keyfle dinledim selam sevgilerimi bırakıyorum sayfanıza..

Hamiyet dedi ki...

Turgay, umarım sağlık sorunu değildir. Bu zor durum her neyse dilerim en kısa zamanda hayırlısıyla çabucak aşarsın. Sağlık, huzur, mutluluğun seninle olmasını diliyorum.

gülsen VAROL dedi ki...

Bu yazıyı bir "veda" yazısı olarak kabul etmiyorum... yoksa dayanamam sevgili suskunadam.. Bunu lâf olsun diye söylemediğimi biliyorsun değil mi benim duygulu meslekdaşım?..
"ara veriş" olarak kabul ettiğim zamanı, hovardaca harcayacağın bir zaman dilimin olarak düşünüyor ve kendimi rahatlıyorum..
Git.. ve gel! Ben burdayım!

Arzu Sarıyer dedi ki...

Selamlar Öğretmenim.Sağlık olsun diyeyim.
Masal tadında şiir çok güzel.Emeğinize sağlık.Selam ve sevgiler.

Sevgi Damlalarım dedi ki...

sevgili suskun ben hep yanındayım bunu biliyorsundur eminim.hayatta her ne olursa olsun başına her ne gelirse gelsin,mücadelede hep yanındayım unutma sevgi damlalarım her anında yanında olacak sevgiler

Newbahar dedi ki...

Şiiri okumaya başladıktan 5-6 sn sonra sizin sesinizi duyunca okumayı bıraktım. Sadece dinlemeli öyle değil mi...

Haklısınız, bazen elimizde olmadan, karar veren biz olmadan olaylar bizim dışımızda gelişiyor. Neyse biz burdayız, sizde umarım en kısa zamanda dönersiniz bloğunuza.
Kendinize iyi bakın, selamlar

Gordion960 dedi ki...

sevgili üstad,illaki geçerli nedenlerle ara vermek zorunda kalabiliyoruz ,bazan da nedensiz elimiz klavye'ye gitmiyor, neyse dilerim herşey yolunda gider sevgiler.

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Tam burada bekleyeceğiz seni suskunbiradam.Ama lütfen bu suskunluk uzun sürmesin.
Sevgilerle..

Adsız dedi ki...

Sayın Hocam, elbette bloğumuzun dışında başka sorumluluklarımızda var, hatta bundan da önemli olabilir. Bizler de diğer sorumluluklarımıza göre; ayrıldığımız ve ara verdiğimiz zamanlar oldu. Şu anda benim bile ruh halim bir tuhaf. Elbette sizi anlayışla karşılıyoruz. yeter ki, cenab-ı Allah sizlere taşıyamıyacağınızdan ağır yük yüklemesin. İnşallah sizi yazmaktan birazcık alıkoyan nedenleriniz hayırlı nedenlerdir.

Allah'a emanet olun, Allah yar ve yardımcınız olsun ve sağlıcakla kalın, tekrar görüşmek üzere.

Adsız dedi ki...

"Zamanlarda Aşk" isimli manzumeniz de çok güzeldi efendim. Büyük bir keyifle ve zevk alarak okudum.

"Bu şiir yazılmış gecelerden bir gece,
Üstüne alınan âşıklar okusun diye hece hece.
Âşıklar yüreklerini almışlar eline,
Atmışlar kendilerini sevda seline…"

Manzumenin sonunu da böyle bir dörtlükle bağlamanız, şiiri daha bir anlamlı kılmış. Elinize, kaleminize, gönlünüze ve yüreğinize sağlıklar olsun. Bu güzel paylaşımınızdan ötürü teşekkür ederim.

tufan dedi ki...

Anlıyorum sevgili üstad,anlıyorum.

Kısa zamanda görüşmek dileğiyle,her şey gönlünüzce olsun.

Saygılar sevgiler.

mavisihir dedi ki...

Özleyeceğiz...

Sağlıkla kalın....

hikayelerdirgeriyekalan dedi ki...

Yine,Yeniden Birlikte olabilmek dileği ile...Sağlıcakla Sevgiyle Mutlu Olun Mutlu Kalın

suskunbiradam dedi ki...

Ecehan.................

Cumaya kadar sabırla bekliyorum. İnşallah herşey hayırlı olur.

Sevgi ve selamlarımla...

suskunbiradam dedi ki...

ege................

Tüm güzel sözleriniz ve beğeniniz için teşekkür ederim arkadaşım.

Umarım sağlıklı bir şekilde nice paylaşımları yaparız hep birlikte...

Sevgi ve selamlarımla...

suskunbiradam dedi ki...

Hamiyet....................

Beni iyi tanırsın Hamiyet. Pes etmem; ama birşeyler olacaksa da isyan etmem. Moralimi bozup köşeme oturmam.

Hepimiz için herşey hayırlı olur inşallah...

suskunbiradam dedi ki...

hasretsenfonileri..............

Sen çok iyi, çok yakın ve bulunmaz bir dostsun sevgili arkadaşım, dostum, meslektaşım.

Herşey güzel olacak. Umuyor ve diliyorum. Hele ki arkamda sizlerin manevi gücü olunca...

Sevgi, saygı ve selamlarımla...

suskunbiradam dedi ki...

Gökçe7.....................

Sevgili Meslektaşım, beğeniniz ve güzel sözleriniz beni mutlu etti...

Sağlıklı ve mutlu günler diliyorum.

suskunbiradam dedi ki...

sevgi damlalarım............

Biliyorum sevgili arkadaşım biliyorum. Zaten beni bu manevi duygular, bu manevi sevgiler ayakta tutacak ve mücadele azmi verecektir.

Hiç birşeye moralimin bozulmadığını biliyorum ve bu maneviyatla herşeye hazırım...

Sevgilerimle...

suskunbiradam dedi ki...

Newbahar...............

Özledim aslında sizin de şiirlerimi ve seslendirmemi öven sözlerinizi... :) Demek övgü bile akılda kalıyor ve moral oluyor insanların hayatlarındaki belirli zamanlarında...

Sevgi ve selamlarımla...

suskunbiradam dedi ki...

Gordion960....................

Evet sevgili dostum. Belli zamanlarda ne kadar isteseniz de eliniz klavyeye ya da kaleme gidemiyor..

Sevgiler....

suskunbiradam dedi ki...

ÇOBAN YILDIZI........

Biliyorum sevgili arkadaşım. Burada bekleyecek dostlarım ve ben döneceğim...

Sevgilerimle...

suskunbiradam dedi ki...

Recep Altun.................

Kıymetli Arkadaşım,

Dualarınız ve güzel dilekleriniz bana güç verecektir; bunu biliyorum. Dostlarımın manevi gücünü hep yanımda hissediyorum...

Selam ve saygılarımla...

suskunbiradam dedi ki...

tufan..............

Değerli dostum anladığını biliyorum. Çok kısa bir sürede tekrar eski hızımızla bu sayfalarda yine görüşeceğimizi de biliyorum...

Selam ve saygılarımla...

suskunbiradam dedi ki...

mavisihir........

Teşekkürler arkadaşım...

Sağlıcakla....

suskunbiradam dedi ki...

hikayelerdirgeriyekalan...............

Birlikte olacağız. Biliyorum...

Sevgi ve saygılarımla....

Yorum Gönder