Ufukta Bir Gemi Göründü

12 Mart 2010 Cuma





UFUKTA BİR DUMAN GÖRÜNDÜ


Altta deniz, üstte gök mavisi,

Ortada uzun bir ufuk çizgisi…

Kıyıda dalga ve martı sesleri,

Ufka bakan kısılmış insan gözleri.

Ufuk çizgisinde bir kara duman,

Uzun ve ak bir baca göründü sonradan.

Süzüldü güverte gelin misali,

Göründü gemi dev cüsseli.

Ağır ağır yaklaşmakta limana,

Gözlerin sabrı kalmamış oysa zamana.

O an kulakları sağır eden bir patlama,

Gemide gözlenen müthiş bir yalpalama.

Kısılmış gözler görüyordu atlayanları,

Filika sanıyordu denizdeki karaltıları.

Yaklaştıkça limana neler gördü gözler?

Meğer gemiden kaçarmış ilk önce fareler.


35 yorum:

bilge dedi ki...

harika bir şiir gözler neler gördü neler bu yaşantıda ne güzellikler ne çirkinlikler ...dostlukla..

Adsız dedi ki...

Bloğuma yaptığınız ziyarete ve yazdıklarımızı daha bir anlamlı kılan o güzel samimi ve içten yorumunuza çok teşekkür ederim.

Bir şiir ya da yazıyı tam çözebilmem için gerekirse en az on kere okurum. Her okuduğumda ayrı bir ayrıntıyı yakalayabilir ve sonlara doğru çözmeye başlarım. Belki tam on kere okuyamadım ama en az beş kez okudum ve şiirinizdeki satır aralarını bir türlü yakalayamadım.

Tam çözemediğim satırları da aşağıya aldım. Şimdi ben şiirinizde verilmek istenen mesajı almış bir bilgiç gibi yapmacık davranarak bir şeyler karalamak istemiyorum. Okuduğumu çözmek ve verilen mesajı almam gerek. Bana yardımcı olursanız sevinirim.

Ufka bakan kısılmış insan gözleri,
Gözlerin sabrı kalmamış oysa zamana,
O an kulakları sağı eden bir patlama,
Meğer gemiden kaçarmış ilk önce fareler.

Böyle davrandığım için affınıza sığınır, teşekkürlerimi sunarım.

suskunbiradam dedi ki...

bilge.......

Evet arkadaşım; yaşadıkça daha neler görecek gözler...

Selamlarımla...

suskunbiradam dedi ki...

Recep Altun.........

Sevgili dostum bu denli açık yürekli oluşunuz ve öğrenmek, anlamak çabanız beni sonsuz bir mutluluğa itti. Önce bunu belirteyim...

Ben genelde felsefik şiirler yazarım. Okuyan, o anki ruh haliyle dilediği anlamları yüklesin isterim şiirlrime. Bir çok örnekleri vardır bunun.

"Ufka bakan kısılmış insan gözleri" : Ufuktan, uzaktan gelen gemiyi "Umut" olarak nitelersek eğer, uzağı izleyen insanların da gözlerini kısarak daha net görme çabalarını hatırlarsak anlaşılır sanırım. Yani ufuktan umut bekleyen insanlar...

"Gözlerin sabrı kalmamış oysa zamana," : Umuda ve umudun getireceklerine, yani gemiye o kadar ihtiyaçları var ki insanların, artık sabırları kalmamışçasına beklemekteler. Heyecan son aşamada...

"O an kulakları sağır eden bir patlama," : Umutlar beklenirken, umudu yok edenlerin, yani gemideki farelerin, yani umutsuzluktan rant elde edenlerin bir sabotajla gemiyi patlatmaları. Dolayısıyla umudu yok etmeleri...

"Meğer gemiden kaçarmış ilk önce fareler." : Her batan gemiden önce fareler kaçarmış ya. Sahte dostların bizleri zor durumda terk ettikleri gibi...

Selamlar...

Pabuc dedi ki...

oldum olası 'gemi batarken ilk terkeden fareler olurmuş''lafını anlamamışımdır...ya da şöyle anladım da bunu ülke ya da batan iş yerinden kaçanlarla benzetilmesini anlamamışımdır..Bi gemi batıyorsa tabiki canını seven kaçar (bu durumda en hızlı fare kaçıyor diye onu suçlayamaz kimse:))

Neyse şaka bir yana hoş şiir ..Yüreğinize sağlık..Yüreğinizdeki güzelikler yolunuzu aydınlatsın..

suskunbiradam dedi ki...

Teşekkür ederim... :)

Gemiden ufacık bir tehlikede kaçarsa herkes, kurtarılabilecekken nasıl kurtulur?

Bir dostu kurtarabilecekken yardımlar; önce yardım edecek dostlar uzaklaşırsa ne olur? :)

İşte öyle birşey... :))

Selamlar...

Adsız dedi ki...

Sayın Hocam, açıklamalarınız için çok teşekkür ederim. Şiirinizde verilmek istenen mesajı anladım ve satır aralarında gizli kalanları açıklamalarınız ışığında görebildim. Sizin de söylediğiniz gibi herkes okur, ama kendince görmek istediğini görür. Ben bu şiiriniz de asıl sizin ne murad ettiğinizi de öğrenmek istemiştim, bana bunu sağladığınız için size çok ama çok teşekkür ederim.

Sağlık durumunuz nasıl, inşallah iyisinizdir?
Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın.

üryan dedi ki...

işte buyüzden farelerden nefret ederim..

suskunbiradam dedi ki...

Recep Altun.....

Teşekkürler Recep Bey... Haftaya ameliyat olacağım. Ama artık eskisi gibi yazıp çizmeye karar verdim. Beklemek, kendini dinlemek çok yordu beni...

Selamlar...

suskunbiradam dedi ki...

üryan..........

Ben de... :)))

Selamlar...

Newbahar dedi ki...

Kimbilir kaç gemi battı yüreğimizde...
Tutunmaya çalıştığım umutlar, olmayacağını bildiğim hayaller...
Birde dost dediğim niceler.
Terkettiler.

Kimbilir kaç gemi battı yüreğimde!
Ben akıllanmadım, akıllanmam da. Sanırım yine bineceğiz gemiye.

Saygı ve selamlar

suskunbiradam dedi ki...

Newbahar................

İnanır mısın, en az 10 kez okudum şu yorumu. Harika birşey... Şiirsi bir ifade ve doğru anlamlar...

Kutluyorum seni...

tufan dedi ki...

Kaç gemi battı yüreğimizin okyanusunda,kaç fırtınaya dayandı beden,bizlerin filikası umut sevgili Üstad,sarıldıkça hayata dönüyor insan.

Her şeye rağmen küreklerimiz var,gerisinin ne önemi var'ki.

Hoş geldiniz ve çok iyi ettiniz.

Saygılar sevgiler.

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Çok güzel ve bir sürü anlam çıkarılabilecek bir şiir.Aslında şiirlere yorumlamayı veya anlam çıkartmayı sevmem sadece hissettirdiği yeterlidir benim için ama gemi su alınca kaçan farelerin,yanımızda olmaması daha iyi bence.
sevgi ve dostlukla

suskunbiradam dedi ki...

tufan.................

Teşekkürler dostum... Hoşbuldum ve sanırım hep buradayım...

Selamlar...

suskunbiradam dedi ki...

Dalgaları Aşmak...

Katılıyorum size... Daha iyi... :)

Selamlar...

Nurdan'dan dedi ki...

insan gözü ufka ancak kısılarak bakıyor ,ne yazık!


ziyaretiniz güzel yorumunuz için tşk,sevgiyle kalın

gülsen VAROL dedi ki...

Ben biliyordum geleceğini..de, kimeydi bu naz onu bilemedim!!!

HOŞGELDİN!

ramazan dedi ki...

Huşu içinde dinledim...Gönlünüze sağlık.Sevgiler.

Sihirli Yazılar dedi ki...

"Meğer gemiden kaçarmış ilk önce fareler."

Batan gemiyi en son kaptan terkeder. Geminin kaptanı sizsiniz. O kaçanlar da korkak fareler; zoru görünce bırakıp kaçıveriyorlar. Oysa marifet kalabilecek kadar yürekli olmakta... Geminize fareleri almayın bundan sonra, aslan-kaplan falan alın mesela, size onlar yakışır zaten...

Bir uyaksever olarak "patlama-yalpalama", "limana-zamana" gibi uyaklarınıza bayıldım! Bunu da belirtmeden geçmeyeyim... Ameliyatınızın başarılı geçmesini, en kısa zamanda sağlığınıza kavuşmanızı dilerim. Bu arada şiirlerinize devam etmeniz bizi mutlu eder çünkü şiir dünyası siz olmadan pek bir eksik kalıyor... Sevgilerimle...

suskunbiradam dedi ki...

Nurdan'dan.........................

Ben teşekkür ederim ziyaretinize...

Sevgi ve saygılarımla...

suskunbiradam dedi ki...

hasretsenfonileri...........

Sevgili dostum ben hiç naz yapar mıyım? :)

Geldim... Bazen inkıtalar olabilse de; artık burdayım :)

Sevgiler...

suskunbiradam dedi ki...

Ramazan...............

Teşekkürler dostum... Onur verdiniz...

Selamlar...

suskunbiradam dedi ki...

sihirliyazilar..................

Çok teşekkürler arkadaşım... Övgü dolu sözleriniz bana güç ve moral verdi...

Çok sevdiğim İzmir'i de gördüm ve ghissettim şahsınızda :))

Sevgiler...

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Öyle güzel şeyler hissettirdin ki! Bir de Sevgili Newbahar'ın harika yorumunu okuduktan sonra ..Başka ekleyecek birşey kalmadı bana.

Yüreğine sağlık.

suskunbiradam dedi ki...

ÇOBAN YILDIZI................

Teşekkürler arkadaşım. Mahkeme anınız da beni mutlu etmişti.

Bu arada Edebiyatdefteri'ndeki gibi günün yorumu seçilme hakkı olsaydı Newbahar'ın yorumunu seçerdim. Harikaydı... Hemfikirim...

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

iste suskunadamin muhtesem dönüsü..
gerek sunumu gerek yorumlari gerek ev sahipligi...

siir ise, gözleri kapatip, daliyorsunuz bisey düsünmeden sonra birden irkiliyorsunuz düsünüp kaliyorsunuz...

yüreginize saglik...

suskunbiradam dedi ki...

Teşekkürler arkadaşım :)

Şımartmışsın beni.. Ama çok şımarırsam kim tutar beni? :))

Selamlar...

Gordion960 dedi ki...

sevgili üstad,evet sizi burada görmek hoş gerçekten,hayat bir gemiyse bizlerde içinde bazan salınan dingin, bazan fırtınada savrulan gemileriz,hırçın dalgalardan korkanlar kaçacaktır elbet ama o fırtına dindiğinde o gemi eskisinden daha güçlü tuzlayıp yaralarını pişirecek ve yola devam edecektir.sevgiler sağlıkla kalın.

Hamiyet dedi ki...

Turgay, seni yeniden aramızda görmek çok güzel. Umarım herşey yolundadır.
Şiirini yine ilk okuduğum zaman ki gibi zevkle okudum, yüreğine sağlık.
Sevgiler.

suskunbiradam dedi ki...

Teşekkür ederim arkadaşım... Çok güzel dile getirmişsin...

Sevgiler... :)

suskunbiradam dedi ki...

NOT : Yukardaki yorum Gordion960 içindi...

suskunbiradam dedi ki...

Hamiyet..........

Hamiyet, inan bana ben de bilmiyorum herşey yolunda mı değil mi... Ama bildiğim birşey var ki; artık yolunda olsa da olmasa da herşey ben normal hayatımdayım. Anladım ki kendini dinlemek kadar kötü şey yokmuş... Bu sözleri bir zamanlar bir başka arkadaşıma da demiştim :) Şimdi kendime... :)

Sevgiler...

Sedencik dedi ki...

gemi yalpada yapsa limana salimen ulaştığında...
yarı yolda atlayan farelerin trajikomik halleri kalacaktır geride :)
hoşgeldiniz :)
sağlıcakla...

Adsız dedi ki...

Ne güzel yazmışsınız yine...
İyi geldi şiiriniz hem de çok iyi..
Gözlerini kısıp ufka bakan olmaktansa özgürce süzülen martı olmayı isterdim ben...
Çok şey istiyorum galiba bu aralar :)
Turuncu kıvamında bir gün diliyorum efendim..
Sevgiyle...

Yorum Gönder